Re: Prawidlowe uziemnienie obudowy

Autor: badworm <nospam_at_post.pl>
Data: Mon 21 Mar 2005 - 22:41:13 MET

Marcin "bydle" Szwarc napisał(a):
> No dobra, pisalem ze sie nie znam ;P
> Poza tym nie powiesz mi chyba ze wystarczy zetknac bolec uziemienia z
> "zerem" i juz jest bezpiecznie?

Jeśli instalacja jest dwuprzewodowa, połączenie pomiedzy stykiem
ochronnym PE a zerem roboczym N jest wykonane prawidłowo a
zabezpieczenia są właściwie dobrane to tak. W grę wchodzi też jeszcze
impedancja pętli zwarciowej nie przekraczająca wartości określonej
przepisami.
> No ale wlasnie o to chodzi, po to jest uziemienie, zeby prad splywal do
> ziemi

Ale uziemienie ma swoją rezystancję, sieć określoną wydajność(zależną od
zabezpieczeń po drodze) więc po zwarciu fazy do ziemi popłynie spory
prąd i teraz rolą zabezpieczeń przeciwporażeniowych jest niedopuszczenie
do pojawienia się zbyt wysokiego napięcia na obudowie czyli ograniczenie
prądu zwarciowego(bo w tym przypadku mamy do czynienia ze zwarciem
doziemnym).

--
Pozdrawiam   Bad Worm  badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066