Re: Władcy piesienia ;-)

Autor: mishak <taaaa_at_adrees.nie>
Data: Mon 21 Mar 2005 - 11:04:22 MET

CREED wrote:
> Witam
> Mam banalne pytanko: do czego słuzy znajdujacy sie na wyposażeniu
> obudowy Chieftec'a piescień ferrytowy. Nie daje mi to spokoju ;-)

Stratny ferryt służy do tłumienia zakłuceń o charakterze sumacyjnym
indukujacych się na przewodach wyprowadzonych na zewnątrz obudowy
komputera. Obudowa ekranuje takie zkałucenia dlatego kable znajdujące
się wewnątrz nie są na nie podatne. Jeżeli zamierzasz wyprowadzić jakiś
przewód na zewnątrz to przeciągnij go przez ten ferryt.

Taki sam ferryt jest założony na każdy zewnętrzny przewód dobrej jakości
- np przewód monitorowy, USB. Przewód zasilania nie wymaga takiego
ferrytu bo zasilacz ma zwykle podobne rozwiązanie wewnątrz - zaraz za
doprowadzeniem przewodu zasilającego.

W centrum Wawy pod pałacem takie zakłucenia potrafią być dość duże - w
pikach do 600V. Czyli teoretycznie jak wprowadzacz (bądź wyprowadzasz)
przewód do uziemionej obudowy przez jakiś otwór to między obudową a
każdym z przewodów potrafi być napięcie zakłuceń do 600V. I ferryt ma za
zadanie stłumic to napięcie.

--
mishak