Re: Znikanie danych na dyskach 200 gb maxtor i caviar

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 21 Mar 2005 - 09:10:00 MET

Użytkownik "Hubert Rebus" <habert5.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:d1kevl$av5$1@inews.gazeta.pl...
> Szczerze mowiac wydaje mi sie ze te nowe dyski 200 gb sa
> niedopracowane i po prostu przegrzewaja sie przy intensywnej pracy,
> stad ten problem z gubieniem i uszkadzaniem danych.
>
> Moze problem tkwi w tym ze skonwertowalem system plikow fat 32 na
> ntfs a nie postawielm od nowa systemu i wszystkich patrycji na
> wszystkich 4 dyskach w fromacie ntfs od zera ??? Ktos doradzal ze
> trezba tak zrobić.

Nie, to raczej nie to. Sprawdź, czy masz w rejestrze wpis EnableBigLBA=1
zgodnie z http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;303013 .
Czy masz zainstalowane sterowniki do chipsetu. Czy masz najnowszy BIOS i
sterowniki do kontrolera dysków. Czy w Dzienniku Zdarzeń nie pojawiają
się jakieś wpisy świadczące o błędach wymiany danych z dyskami.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/