Re: 768 mb na 266 MHz czy 640 mb na 333 MHz?

Autor: ::-:: dysmorfofob ::-:: <lookas2002_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 20 Mar 2005 - 17:48:40 MET

> No tak... Chyba ze procek pójdzie na FSB 166Mhz. To wtedy zyskasz
podwójnie,
> bo i szybszy procesor i pamięc o większej przepustowości :)
> Uwaga na taktowanie magistrali PCI, ale o tym nizej...

Procek mam zamiar wymieniac niezadlugo i chce aby byl to Athlon XP ale juz
na 166 MHz (chyba takie w okolicach 2600+ byly z ta czestotliwoscia
robione - wtedy mam opcje w biosie 166/33 i z PCI bedzie dobrze raczej
wtedy).
Natomiast ten co jest ladnie odpala na fsb/pci 140/35 MHz jako Athlon XP
1800+ (jest tylko maly proble z zasilaczem - troche sie cieply robi,
natomiast plyta i procekmaja temperatury w normie ). Niestety ECS to firma
nieprzyjazna overclockerom i sa tylko 4 mozliwe ustawienia FSB/PCI :-/

> Czasami daje. Otóż jest jeszcze coś takiego jak tryb DMA (Direct Memory
> Access - czyli bezpośredni dostęp do pamięci) Korzystaja z tego głównie
> dyski twarde, CD, karty grafiki.. I wtedy jak pamięć jest ustawiona
> szybciej, to te urządzenia mają nieco lepszą wydajność.

Uhm...u mnie wszystko (tzn. dyski, cd i dvd) chodzi w DMA (jedno nawet w
UDMA 5). Zostawie zatem 166 MHz a jak zmienie procka i ten odpali na FSB 166
to problem niejako rozwiaze sie sam. Chyba, ze wszystko sie spali bo Codegen
nie wyrobi.
Co do CL-CAS Latency to mam w biosie mozliwosc recznego korygowania w malym
zakresie (zaraz zobacze co da sie zrobic z tym CL tzn. sa jednakowej
wartosci , ale chyba z 2.5 na 2 mozna zmienic - faktycznie jak kiedys tam
cos pozmienialem to komp zaczal chodzic bardzo niestabilnie, ale teraz
pozbylem sie modulu PC2100).

::-:: fobiusz ::-::