Re: Nowy firmware do NEC 3520

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 18 Mar 2005 - 23:18:59 MET

"Calme" d1ff7k$hod$1@nemesis.news.tpi.pl

> [...]

> powiedzmy bedzie pod koniec roku to napewno w cenie powiedzmy kolo 330 -350
> PLN a Blue na starcie to beda zaporowe ceny - wiec nie wiem czy bedzie tak
> rozchwytywany biorac pod uwage, ze do czasu jego upowszechnienia musi minac
> troche > bierz pod uwage,ze pojemnosc dyskow bedzie tez dynamicznie rosla >
> w momencie gdy Blue bedzie tak samo popularny i relatywnie tani jak teraz
> NEC - 50 GB nie bedzie niczym nadzwyczajnym bo dyski beda mialy po 1 TB i w
> gore > takze jak na poczatku nadmienilem takie porownywanie jest IMHO

Do dzisiaj sprzedawane są dyski EIDE o pojemnościach 40 GB i 80 GB,
podczas gdy już na początku roku 2000 sprzedawano dyski EIDE
o pojemności 20 GB. :) Owszem -- sprzedawane są dzisiaj
także dyski EIDE o pojemności 200 GB czy 400 GB, ale nawet
skok z 20 GB na 400 GB oznacza zahamowanie tempa wzrostu, :)
które w minionym dziesięcioleciu wyrażało się dwukrotnym
przyrostem pojemności rocznie, to znaczy po dziesięciu
latach -- pojemność dysków wzrosła o trzy rzędy wielkości. :)

Od początku roku 2000 minęło ponad pięć lat, 2^5 daje 32,
20 GB * 32 daje 640 GB. Jak wiadomo -- powszechnie nie
sprzedaje się dysków EIDE o pojemności 640 GB. :) Ani
w Polsce, ani na świecie. :)

Być może mamy do czynienia ze spadkiem szybkości
przyrostu ;) pojemności dysków. :)

Płyt o pojemności 50 GB -- może mieć miejsce szybciej, niż
tanie dwuwarstwowe płyty DVD. A jeśli nawet nie 50 GB na
dwóch warstwach -- to 25 na jednej, jako że najwyraźniej
produkcja dwuwarstwowa nie jest opłacalna. (wnioskuję
to po dwuwarstwowych DVD)

> fakt

I być może takich płyt nigdy nie będzie, gdyż być może tańsze
będzie produkowanie jednowarstwowe o większych pojemnościach. :)

Przed ponad dwoma laty kupiłem czytnik DVD Toshiby za 240 złoych.
Dziś za tyle można kupić nagrywarkę DVD Toshiby czy NECa. Być może
pod koniec br. roku -- BR będzie w cenie tak niskiej, iż DVD stanie
się przeżytkiem, jak ma to miejsce z CD, która to płyta dzielnie
trzymała się ćwiewrć wieku. :)

> wierz mi moja kolekcja DVD nie zawiera ani jednej DL :) 70 % to wlasnie
> gazetowki ale nie kupowane jak leci ale z "glowa" czytam na

Ja też nie kupuję jak leci.
Dwuwarstwowych trochę mam. :)

> pl.rec.kino-domowe opinie uzytkownikow jaki obraz jak sie sprawuje jaki
> dzwiek itp reszte stanowia orginalne "perelki" najczesciej wydania 2 plytowe
> w DTS z dobrymi dodatkami, na ktore po prostu nie szkoda gotowki - inna
> sprawa,ze dla mnie nagrywarka nie jest raczej podstawowym narzedziem do
> ogladania DVD:)

Dla mnie też.

> jak juz pisalem w nowym NEC-u najb zainteresowal mnie DVD RAM
> x16 + 12x DVD+/- R/RW - jestem glownie nastawiony na robienie duzej ilosci i
> czestej buckup'ow - i tu sie bedzie ten model sprawdzal jak znalazl do czasu
> upowszechnienia i rozsadnej ceny na Blue Ray

No i do backupów są potrzebne płyty pojemniejsze.

Mam za sobą (o czym pisałem na chip.hardware:

  "Eneuel Leszek Ciszewski" d1agmj$c5v$1@inews.gazeta.pl
  http://www.google.pl/groups?as_umsgid=d1agmj$c5v$1@inews.gazeta.pl )

backupy systemowych partycji. :)

Skompresowana systemowa WXP mieści się na 500 MiB.
WME -- nie wiem, bo jeszcze nie robiłem, ale pewnie
wystarczy jej 200 MiB. Ale co z danymi?! Jak backupować
20 GiB czy 50 GiB na płytach o pojemności 4 czy 8 GiB? :)

Dlatego właśnie widzę przyszłość BR. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@ascii.art.pl     '.O_'