Re: Ceny Laptopów

Autor: Marcin Stankiewicz <m.stankiewicz_at_DELETE.idea.net.pl>
Data: Wed 16 Mar 2005 - 20:46:10 MET

Użytkownik piku napisał:

> Chcesz mi powiedzieć, że importerzy z Polski kupują w sklepach w Stanach a
> nie u źródła? :] Taka Toshiba leciałaby wtedy z Japonii czy w przypadku
> laptopa mojej dziewczyny z Europy do Stanów by później kupić ją taniej
> niż w sklepach w Polsce. Wcale by mnie to nie zdziwiło ale wątpię, że
> tak jest.

Rozczaruję cię ;) Nie z Japonii a z Chin jeśli już - co nie zmienia
faktu, że cło oraz wszystkie inne obciażenia fiskalne i tak muszą
zapłacić - a, że te są jedne z większych na świecie to i ceny masz większe.

Poza tym nie byłbym taki pewny czy poszczególni dystrybutorzy kupują
laptopy bezpośrednio z fabryki - myślę raczej o jakimś Centrum
Dystrybucyjnym. I jeszcze jeden aspekt - nie dziw się, że za "Wielką
Wodą" sklepy mogą mieć ceny sprzedaży porównywalne do kosztów zakupu
dystrybutora w Polsce - ilość, ilość i jeszcze raz ilość ( IMHVO, jeden
sklep typu bestbuy.com sprzedaje więcej niż polski dystrybutor )

Reasumując - ceny w Polsce będą o wiele większe dopóty dopóki :
1. podatki ( ogólnie ) nie będą mniejsze
2. ilości sprzedawanych laptopów nie będą zdecydowanie większe - co
pośrednio wiąże się z pkt.1 ;)

--
Marcin Stankiewicz [ also known as "motomouse" ;-) ]
Jeśli chcesz odpowiedzieć, wytnij DELETE z adresu e-mail