Re: Notebook za 2000 zł

Autor: WB <imie_at_nazwisko.pl>
Data: Mon 14 Mar 2005 - 13:38:48 MET

> Nie tylko. Jesli chodzi o wytrzymalosc to jest duza roznica.
> W serii T masz solidniejsze zawiasy (szersze ----- i - w serii T, a - i
> - w serii R), sztywniejsza obudowa (w koncu stopy tytanu pokryte taka
> przyjemna w dotyku guma ;) )
> nie wiem czy w tych starych jest system parkowania glowic hdd przy
> wstrzasach.
> Ale fakt, ze R tez jest solidna konstrukcja.
> Powyzsze napisane z doswiadczenia posiadania wlasnego R40 i znajomego T40,
> ktory regularnie u mnie bywa, jak ten skasuje jakis plik, albo cos trzeba
> zainstalowac, przekonfigurowac ;)
> [...]

Chcę sprostowac popularne mniemanie że IBM Tx posiadają tytanową obudowę.
Ekran pokryty jest kompozytem magnezu oraz słunną już, iskrzącą gumą.
Tytanowe wzmocnienie posiada dolna płyta notebooka, n/b moim zdaniem od
zawiasów w dół jakość wykonania nieco spada. Mamy tu tandetne plastiki,
gdzieniegdzie luzy oraz rozwiązania ułatwiające pęknięcia (np. cieniutka
plastikowa beleczka pomiędzy gładzikiem i jego klawiszami). Obudowa ekranu
jest za to pancerna.

Oczywiście mówiłem o modelu R50e, bo tylko oni mieści się w przedziale
cenowym zaproponowanym przez kolegę. P4 i Centrino oraz własna pamięć karty
to już inny przedział cenowy. N/b w ostatnim nrze "Polityki" jest
wkładka -reklama IBM w której najtańszy R50e jest za 3270 brutto.