Re: [OT] Nielegalny program w pracy

Autor: Calme <calme_nospam_at_epf.pl>
Data: Sun 13 Mar 2005 - 22:14:52 MET

Użytkownik "Karol" zapodal

 Mam 30-o dniową wersję, która już dawno wygasła i mam też
> skrakowany plik photoshop.exe. Na codzień odpalenie programu powoduje
> wyświetlenie komunikatu, że trial już wygasł, ale jak chcę coś zrobić, to
> podmieniam plik photoshop.exe, który na codzień leży obok przemianowany na
> photoshop.txt
>
> Jak myślicie - można wpaść na czymś takim? Jakich procedur używają
> audytorzy
> w czasie inspekcji?

IMHO jest to dosc latwe do sprawdzenia :
1 = rzecz > waga pliku scrackowanego nawet po przemianowaniu sie nie zmieni
a bedzie wrecz wygladalo to dziwnie, ze plik tekstowy ma pare MB ale to
tylko moje zdanie no i jesli juz to zainteresuje sama nazwa "photoshop.txt"
:)

2 = rzecz > w rejestrze mozna sprawdzic naprawde jak dlugo jest uzywany
program i, ze byl uzywany po uplywie czasu przeznaczonego w licencji Trial -
a przeciez bez scrackowania jest to miby nie mozliwe bo program de facto nie
powinien sie odpalic

3 = rzecz > roznie to bywa ale na ogol kontrole sa dokladne i robia to
ludzie znajacy sie na rzeczy - takze jezeli cos wydaje sie podejrzanego
potrafia odzyskac z dysku interesujace dane :) - no chyba, ze usuwasz
wszystko np. eraserem

ogolnie to tylko moje zdanie ale wydaje mi sie, ze dla chcacego jest to
rzecz jak najb do sprawdzenia ale druga strona medalu to to czy majac cale
oprogramowanie legalne komukolwiek chcialoby sie robic Ci kolo "d...." za
tego typu manewry :)

--
<< pozdrawiam Calme>>>
[AsusA7N8X-E Deluxe + Barton 2500+ Coolermaster Aero7 +1024MB PC-333]