Re: [wyciszanie] Maty/gumowe kolki?

Autor: Konrad Billewicz <billewicz_at_usunto.o2.pl>
Data: Sun 13 Mar 2005 - 17:34:55 MET

> chciałbym zlikwidować pogłos, jaki tworzy się z obudowie: jest to niski
> dźwięk, tak jakby głośność pracy wentylatorów była wzmacniana przez blachę
> w obudowie (trochę jak pudło rezonansowe); powstający pogłos jest
> słyszalny
> jedynie z bliskiej odległości, ale jak wyciszać to już optymalnie :)
>
> zastanawiam się, czy jakieś tanie maty wygłuszające zlikwidowałyby ten
> dźwięk - a może są jakieś inne rozwiązania (gumowe kołki itp.)?
>
> mam w obudowie ciche, wolnoobrotowe wentylatory (cpu - ~1100rpm, zasilacz:
> ~1500);

A jesteś pewien, że to wentylatory, a nie dysk? Miałem podobny problem i był
to właśnie dysk (a raczej dwa dyski wpadające w rezonans). Trochę udało mi
się to zwalczyć, ale diametralna poprawa nastapiła dopiero po kupnie nowego
dysku. Wentylatory też wyciszałem. Teraz jak włączam kompa, to przeżywam
chwilę grozy, bo nie wydaje z siebie żadnego dzwięki, a monitor zaskakuje
dopiero po chwili. ;-)

Pozdrawiam.