Re: Podkrecanie Durona 1800 i pamieci

Autor: qwertek <qwertek.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Sat 12 Mar 2005 - 22:04:59 MET

> Sproboj najpierw ustawic magistrale na 166 i nie zmieniaj nic innego. Jesli
> pojdzie (powinno byc wtedy 2270) to juz jest dobrze... Na czas tej zmiany
> daj ustawienia pamieci na "by SPD", bo moga Ci pamieci nie pojsc z tymi
> timingami na 166MHz.

Niestety nie udalo sie :((( Nie wiem czy jest w ogole taka mozliwosc, aby przy
ustawieniu pamieci "by SPD" u mnie ruszylo cokolwiek :((( Prawie zawsze sie
buntuje sie przy tym ustawieniu. Jednak przy ustawieniu "Auto" mozna kombinowac.

I tak:

zwiekszalem systematycznie FSB, do pewno momentu, az Windows nie stawal deba,
wtedy trzeba bylo podnies napiecie na procesorze badz na pamieci. Tym sposobem
dojechalem do FSB rownego 163 MHz, co daje efektywna czestotliwosc 2201 MHz.
Ale dobrnalem do maksimum napiec na procesorze i na pamieci, a wystarczy, ze
zwieksze chocby o 1 MHz FSB to juz chodzi niestabilnie :((

Te napiecia jakby sie ktos pytal to:

Vcore 1.850 V
Dimm Voltage 2.8 V

Nie wiem czy to tak moze zostac, bo pamiec jest teraz taktowana na 163 MHz.
Moze ktos ma jeszcze jakis pomysl co powinien zrobic?? Mnoznik jest
zablokowany, a procesor kupowalem latem zeszlego roku, czyli niewiele przed
wycofaniem ich z rynku.

Nie wiem czy ktos probowal w tym modelu Durona odblokowywac cache?? Bo ja
czytajac gazete ekspert 3/04 (artykul o podkrecaniu jest) dowiedzialem sie, ze
mozna w nim odblokowac. Z kolei jak przegladalem fora w internecie to pisali,
ze procesor musi byc wyprodukowany przed 39 tygodniem 2003 roku. Jednak w
gazecie pisza zupelnie cos innego i ze dotyczy to tylko mnoznika.
Moze mi ktos kompetentny udzielic informacji na ten temat??

dziekuje za pomoc

qwertek