Re: Dwa pytania dortyczące dysków twardych

Autor: Wiktor S. <wswiktor_at_poczta.fmv>
Data: Sat 12 Mar 2005 - 11:14:06 MET

> 2. Nowy dysk ma 80GB - komputer go nie wykrył więc zmieniłem zworki
> aby był jako 32GB a potem sformatowałem - Jest Dobrze. Czy teraz po
> zmianie płyty głównej na nową (i ustawieniu zworek z powrotem na
> 80GB) komputer bedzie go wykrywał jako 80GB

Jeżeli płyta obsługuje dyski 80 GB to oczywiście będzie 80 GB.

> czy jako 32GB i jak to
> bedzie wyglądać po Windowsem - w końcu sformatowałem go jako 32GB.

Pod Windowsem jak dobrze pójdzie to nic się nie zmieni. Obszar poza 32 GB
nie będzie widoczny, bo tyle ma założona partycja. Będziesz musiał założyć
drugą partycję, albo zmienić rozmiar istniejącej odpowiednim programem.
To jest wariant optymistyczny.

Pesymistyczny jest taki, że zmiana zworki zmieni geometrię dysku i rozjedzie
się istniejąca partycja, uniemożliwiając dostęp do danych.

Na wszelki wypadek przed zmianÄ… zworki skopiuj wszystkie dane na inny dysk.
Przełącz dysk z 32 na 80 GB, załóż partycję na nowo i skopiuj dane z
powrotem.

--
Azarien
wswiktor&poczta,fm