Re: Ciche chłodzenie - jak i czym?

Autor: <D_at_niel>
Data: Wed 09 Mar 2005 - 22:12:30 MET

Dnia 09-mar-05 18:59:08, Jarek Grabek napisawszy:
> Zaczęły przeszkadzać mi odgłosy, które niosą się z komputera (stoi w
> sypialni i trochę szumi).
> Najbardziej słychać wiatrak na procesorze (kupiłem go na giełdzie razem z
> procesorem, był wysoki i miał być cichy - sęk w tym, że nie jest).
> Duży wiatrak wolnoobrotowy, czy może chłodzenie wodne?
Warto spróbowac duży i wolnoobrotowy! Ja mam na procesorze Athlon 2000
XP+ podkręconym tak ze udaje 2600, właśnie duży wiatrak 10 cm nałożony
na duży okrągły (114 mm) radiator miedziany Pentagram.
Wiatrak kupiłem na giełdzie komputerowej za 25 zł.
Przy ok. 1200 rpm zupełnie go nie słychać, no może troszkę w nocy o
ile jest idealna cisza ale nie jest nawet wtedy dokuczliwy.
Temperatura na CPU 58-61 stopni, przy obciążeniu 80%. Jak nic nie robi
to poniżej 50 stopni.

--
 Pozdrawiam - D@niel