Re: monitor do 1000zl

Autor: Pavel <pavel_home_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 09 Mar 2005 - 16:27:48 MET

Użytkownik "Radoslaw HORODNICZY" <xman_wywalTO@cxt.pl> napisał:

> to ze twoje oczy maja dosyc nie znaczy ze inne tez maja, to sprawa
> scisle empiryczna jak czyjes oczy reaguja na CRT czy LCD

Zgadzam się z Tobą. Kwestia tylko w tym, że można obserwować bezmyślne
promowanie danego produktu, jako np. nieszkodliwego dla wzroku, m.in z tego
powodu LCD zdobyły taką pozycję na rynku. Jeszcze trochę i będzie się nam
próbowało wmawiać, że praca przed LCD koryguje wady wzroku ;)
Tymczasem u wielu osób występuje silniejsze reakcje negatywne niż w
przypadku CRT. Najlepiej sprawdzic na własnej skórze (oczach).

> chyba cos cie sie pomylilo

A ile osób z tej grupy ma obecnie w domu LCD klasy NEC-Mitsubishi
SpectraView..?? LCD mają ciągle dużo wad, które udało się w znacznym stopniu
ograniczyć w sprzęcie semi/profesjonalnym, obecnie jednak niewiele osób może
wyłożyć 10 tyś. na coś takiego. Zwróć też uwagę na bardzo wysokie tempo
rozwoju w tej branży (podświetlenie, coraz szybsze matryce). W przypadku
technologii dobrze rozwiniętych mamy raczej doczynienia z "dopieszczaniem
detali" a nie takimi gwałtownymi zmianami.

Mój post moża więc traktowac jako zdrową przeciwagę, dla tych wszystkich
wychwalających LCD, jako te dla których nie ma alternatywy ;)

pozdrawiam,