Re: Czy warto instalowac wentylator w kolnierzu w obudowie do prescotow?

Autor: BartekK <sibi_at_hell.art.pl>
Data: Tue 08 Mar 2005 - 17:50:20 MET

Piotr Cuch napisał(a):
> Pytanie jak w temacie. Prosze o sugestie.

Ale nie napisales dla jakiego procesora...
Wg mnie:
- do prescotow itp - nie ma sensu. Wentylator procesora wywloluje ruch
powietrza w tym tunelu-rurze w odpowiednia strone, z odpowiednia
predkoscia... Dodatkowy wentylator - albo by pchal niepotrzebny kurz w
wolniej krecacy sie wentylator na procesorze (i powodowal ogromny halas
- powietrze wdmuchiwane w wentylator procesora dziala jak kij miedzy
szprychy w rowerze); - albo w przypadku duzego ciagu wentylatora
procesora dodatkowy wentylator powodowalby niepotrzebne hamowanie powietrza

- do prockow "slabych" - tunel jest bardzo fajna rzecza, sam mam tak
zamontowane chlodzenie - tunel, na jego koncu wentylator 80x80, a na
procesorze (ath 2400+) sam radiator (od takiego wlasnie wentylatora
80x80). Ale bez sensowne wydaje mi sie wkladanie wentylatora miedzy
blache (w ktorej otworki sa mniej lub bardziej geste) i tunel - tuz przy
  wentylatorze taka kratka dosc dobrze tlumi przeplyw.