Re: bardzo stary komputer i kilka pytan

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sun 06 Mar 2005 - 01:57:21 MET

 <compbatant> wrote:

> za to kompy jeden zjakims cyrixem drugi chbya byl p166 czy cos
> w tym stylu nie pamietam dokladnie.
> chce wrzucic tam nowe dyski twarde i teraz pytanie czy jak stworze
> partycje powiedzmy 2GB na dysku 40GB to ten stary bios zobaczy ta
> partycje czy wogole dysku nie bedzie widzial?

            BIOS standardowo nie zobaczy tak duzych dyskow, ale skoro tam bedzie
dowolna dystrybucja linuksa to obejdziesz to programowo.

> drugie pytanie to odnosnie PCI, bo brakuje tez sieciowek i bym tez
> wrzucil nowe (jakos nie ufam gieldom/allegro)

            Oj nieslusznie. Za psie pieniadze [takie same lub mniejsze niz nowe
RTL8139C/D] mozesz miec Intele PRO100S albo 3COMy 905TX-M. W domowym lanie
przesiadalem sie na nie ze zwyklych RTL8139D i jestem bardzo zadowolony -
zwlaszcza biorac pod uwage transfery i dodatkowe mozliwosci. Polecam
zwlaszcza te Intele PRO100S.

> czy obecnie dostepne sieciowki(rtl8139) beda dzialaly na zlaczu pci na
> tych starociach? bo wiem ze pci jakos sie zmienia standard i napiecia
> ale nie wiem czy te sieciowki sa kompatybilne wstecz.

            Beda dzialac. Najnowszy RTL8139D spokojnie dzialal mi i na plycie
z 486, ale to juz na nic poza prostym routerkiem sie juz nie nadaje.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938