Re: bardzo stary komputer i kilka pytan

Autor: nomysz <a_at_c.pl>
Data: Sun 06 Mar 2005 - 01:28:52 MET

compbatant napisał(a):
> witam
> mam komus z 2 zlomow zrobic 2 dzialajace kompy
> instalne na tym slacka z fluxboxem tak ze beda smigac :)
> brakuje im dyskow twardych
> za to kompy jeden zjakims cyrixem drugi chbya byl p166 czy cos
> w tym stylu nie pamietam dokladnie.
> chce wrzucic tam nowe dyski twarde i teraz pytanie czy jak stworze
> partycje powiedzmy 2GB na dysku 40GB to ten stary bios zobaczy ta partycje
> czy wogole dysku nie bedzie widzial?
> drugie pytanie to odnosnie PCI, bo brakuje tez sieciowek i bym tez wrzucil nowe
> [...]

Na obydwa pytania odpowiedz jest pozytywna. Z tym, ze nalezy
dopowiedziec cos do odpowiedzi na pytanie pierwsze. Byc moze bios nie
zobaczy calej powiezchni dysku (jest to nawet wysoce prawdopodobne), ale
juz linux bez problemu obsluzy caly dysk. Tak, ze mozesz tam salozyc
dowolne partycje. (wiem, bo na moim p166 na slacku dzialal sobie dysk
80gb). Pozdrawiam.