Re: AMD64 - czy już kupować???

Autor: Proximus <proximus84_at_SPAMSTOPwp.pl>
Data: Sun 06 Mar 2005 - 00:49:01 MET

Użytkownik Mikolaj Tutak napisał:

> Mozesz pokazac jakies testy na poparcie swoich słów?

"Na razie osiągi Athlona 64 FX-51 są o około 10% niższe niż w systemie
32-bitowym lub wyniki pozostają na takim samym poziomie, w zależności od
testu. Różnica w wydajności pojawia się dlatego, że procesor musi
tłumaczyć rozkazy 32-bitowe na 64-bitowe, dopisując do każdego z nich
zera i zamieniając w ten sposób instrukcje 32- na 64-bitowe. Wniosek z
tego taki, że dopóki nie pojawią się 64-bitowe aplikacje użytkowe i inne
oprogramowanie, instalowanie 64-bitowego systemu operacyjnego nie ma
sensu. Dobrym dowodem, popierającym stwierdzenie zawarte w poprzedni
zdaniu, są wyniki testów kompresji dużego dokumentu tekstowego (23,6 MB)
korzystającego z algorytmu zlib (http://www.gzip.org/zlib/) i materiału
filmowego do postaci DivX. Wraz z procesorem otrzymaliśmy dwie wersje
programów testujących wydajność nowych procesorów AMD. Jeden z nich
został zoptymalizowany dla systemu 32-bitowego, drugi z kolei dla
64-bitowego:"

Źródło:
http://www.chip.pl/arts/kth/kth_70437.html

Tam też są odpowiednie wykresy.
Osobiście na razie pozostałbym jeszcze przy platformie 32-bitowej.
Chyba, że "cierpiałbym" na nadmiar kasy...
A tak, to o nowym kompie na razie mogę pomarzyć :)
Pozdrawiam

--
Proximus