Re: stary komputer i kilka pytan

Autor: gardziej <gardziejewski_at_tlen(czyli>
Data: Sun 06 Mar 2005 - 00:35:10 MET

> 1) czy po instalacji systemu trzeba (albo czy wystarczy :)) zainstalować
> sterowniki VIA 4in1 (na stronie znalazłem wersję 4.43, czy będzie
> działać?) i wszystko powinno bez problemu pójść z pełną prędkością? :)

wersja dobra i lepiej ja zainstalowac, moga byc problemy z prawidlowa praca
karty graficznej

> 2) gdzie znaleźć sterowniki do karty graficznej przeznaczone dla windowsa
> 2000? (na stronie Ati są tylko do Rage Pro, czy to to samo?)

korzystam z tej strony, jest tam wlasciwie wszystko:
http://partner.optimus.pl/sterowniki/Sterowniki/Karty_graficzne/#ATI
masz tam tez link do windy 2000

> 3) ewentualnie na co można by wymienić kartę graficzną w tym komputerze,
> żeby coś polepszyć tanim kosztem? (może jakiś Radeon 7000 lub 7500?
> Pójdzie na tym? A może GeForce?)

zalezy do czego chcesz uzywac, polepszenie widoczne bedzie tylko w grach i
innych graficznych kartach, mozesz wlasciwie ladowac wszystko, zakladam, ze
jest tam AGP, nie chce mi sie sprawdzac, musisz sam po prostu sprawdzic
obslugiwane APG i karty do tego

> 4) czy po kilku zabiegach (typu wymiana karty graficznej) da się na tym
> komputerze w miarę bezproblemowo oglądać filmy divx, ewentualnie pograć w
> jakieś starsze gry (ale nie znowu takie bardzo stare, dobrze byłoby gdyby
> w miarę sensownie dałoby się grać w Simsy 2 - wymóg właścicielki komputera
> ;)).

filmy generalnie powinny pojsc, ale niekoniecznie, simsy 2 ROTFL :),
zapomnijcie, to juz nie ta generacja

> 5) czym sprawdzić czy wszystko jest w 100% sprawne? zapuścić jakiegoś
> memtesta i co dalej?

mozna robic testy, ale jesli sprawdzisz w menadzerze urzadzen, czy nie ma
konfliktow, zapuscisz muze, film, i jakas gre 3D to powinno wystarczyc

> 6) czy w ogóle ta płyta jest "zjadliwa"?
> Chodzi o modernizację jak najmniejszym kosztem, a osiągnięcie jak
> najlepszego efektu. Pytam wobec tego, co proponowalibyście wymienić,
> zrobić z tym komputerem, żeby go trochę odmłodzić.

system 98, najlepsza mozliwa grafika, moze ewentualnie wiecej pamieci, ale
generalnie od tego sprzetu nie mozna wiele oczekiwac, internet, praca
biurowa, starsze gierki

> pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

rowiez pozdrawiam
pawel