Re: jaka obudowa ?

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Sat 05 Mar 2005 - 15:39:18 MET

"made_myself" d074nd$oef$1@news.onet.pl

> Znam ten ból :) Już "100 lat temu" były takie tanie obudowy z
> aluminium, czy czegoś w tym rodzaju. Trzeba bylo mocno uważać,
> żeby ich nie pogiąć :)

A aluminium to raczej nie. :)
Z cienkiej blachy stalowej. :)
(raczej, choć nie mnie oceniać coś, czego nie widzę) :)

> A gruba blacha to atut, ale nie zawsze.
> Ja mam sprowadzonego ze stanów Enlighta, no i on jest

A to nie chińska produkcja?

Też mam Enlighta i nie narzekam. :)

> z solidnej stali wykonany, ale jak go mam gdzieś przenieść, to
> ostro daje po tyłku :)

Bo to nie notebook czy laptop. ;)

> Dokładnie, tylko że coraz gorzej to robią.

Pomysł dobry, gorzej z realizacją? :)

> W moim wynalazku, aby zdjąć osłonę, wystarczy jednym ruchem zdjąć
> przedni plastikowy panel i zsunąć blachę.
> Niestety do napędów już trzeba przykręcać takie prowadnice, które się później
> wsuwa do zatoki. Niestety mam tylko jedną parę :/

Sanki. :) Ja mam cztery pary. :)
I chwalę sobie to rozwiązanie.
Sanki można przykręcić porządnie,
bo nie brakuje do nich dostępu. :)

Montaż czegoś w sankach jest wręcz przyjemnością
i można to dzięki temu (iż jest przyjemnością)
wykonać solidnie. :)

> Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz przy okazji.
> Tyle często słyszałem, że "najzdrowiej" dla hdd jest gdy
> jest umieszczony pionowo na dłuższym boku.

A ja słyszałem na ten temat masę opinii sprzecznych.
Moim zdaniem producent dysku powinien określić pozycję,
w jakiej powinien pracować dysk lub określić pozycje,
w jakich nie powinien. :)

> Tymczasem producenci obudów zawsze robią "poziome" zatoki na dyski.

Zazwyczaj, ale bywają i pionowe. :)

> Poza jakimiś desktopami nie spotkałem się jeszcze z obudową,
> w której byłaby możliwość zainstalowania pionowo kilku dysków
> np. pod zatoką na fdd.

W desktopach nie ma na to miejsca.
Ale w wieżyczkowych bywają, choć ja bym nie mocował pionowo. :)

> Pzdr
Re. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@ascii.art.pl     '.O_'