Re: [NTG] IE

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Sat 05 Mar 2005 - 12:49:25 MET

Pszemol wrote:
> mają dziury? niemożliwe...

jak kazde oprogramowanie. polecam www.secunia.com, obejrzec sobie ilosci
luk krytycznych, procent ich zalatania i kiedy zostaly wykryte. zeby nie
bylo zbyt duzo roboty dla 3 przegladerek ie, firefox i opera.
wberw pozorom luki sa wykorzystywane - wystarczy wejsc w kilka
nieodpowiednich miejsc w sieci (nie tylko stronki ze zdjeciami) i mozna
sie o tym przekonac na wlasnej skorze.

> na czym polega powolnośc pracy IE ?
> ja nie zauważyłem...

silnik ie dziala w nieco inny sposob niz np. gecko czy operowy.
najprosciej zauwazyc to na tabelach, ktore w ie musza byc zaladowane
cale, a w konkurencyjnych rzecz dzieje sie niemal realtime, co czesto
oszczedza nieco czasu.

> ??? to dosyć subiektywne...

subiektywne? jesli firefoxa czy opere mozna skonfigurowac, zeby pracowal
tak jak ie, a dodatkowo mase innych udogodnien (panele, czy wspomniane
gesty) to sa to niewatpliwie dodatki, ktore moga uprzyjemnic prace wielu
osobom. ja na ten przyklad nie korzystam ani z przegladania w panelach,
ani z gestow, a jednak stosuje firefoxa, ze wzgledow chociazby
bezpieczenstwa.

> czyli nie jest kompatybilna... ok.

jest kompatybilna - dobrze napisane strony wyswietlaja sie prawidlowo.
niemniej na problemy z niektorymi stylami css, ktore sa juz od dawna w
standardzie. chodzilo raczej o poprawne wyswietlanie blednie utworzonych
stron.

> masz rację... są użytkownicy i są szpanerzy/snoby :-)

na czym polega szpan uzywajac darmowego firefoxa?

--