Re: [ntg] Co robi himem.sys?

Autor: Sabinka <sa-re_at_tegoczegos.tuniema.pf.pl>
Data: Fri 04 Mar 2005 - 23:09:29 MET

On Fri, 4 Mar 2005 16:17:05 +0100, "Adams" <adams@as-soft.com.pl>
wrote:

>Wszystko na googlach

Tak, wszystko tam jest. Wlasnie przez to ze jest tam coraz wiecej,
coraz trudniej znalezc cos sensownego. Do tego kiedy brak obeznania w
tematyce procesoro-pamiecio-podobnej, wiekszosc tego co jest sensowne,
dla takich blondynek jak ja staje sie malo zrozumiale.

> [...]
>
>Sluzy do obslugi pamieci rozszerzonej. W szczególnosci zapobiega on
>adresowaniu przez programy uzytkowe tych samych obszarów pamieci
>rozszerzonej. Ponadto umozliwia zwiekszenie w komputerach z procesorem co
>najmniej 80386 pamieci operacyjnej dostepnej dla MS-DOS-u o prawie 64 KB, co
>daje w sumie okolo 700 KB pamieci dostepnej dla programów. Te dodatkowe 64
>KB pamieci pochodzi z rozszerzenia pamieci (XMS) i jest nazywane obszarem
>pamieci wysokiej (HMA - High Memory Area). Pamiec wysoka jest dostepna tylko
>wówczas, gdy w pliku konfiguracyjnym znajduje sie polecenie DOS=HIGH."

No i wlasnie takich tekstow nie rozumiem :) W kazdym razie nie do
konca. To co napisal Radosław jest dla mnie dużo bardziej zrozumiałe i
tym się chyba zadowolę :) Ale i Tobie dziękuję.

>Od siebie:
>IMHO, w dzisiejszych czasach himem.sys
>"zapobiega [...] adresowaniu
>przez programy uzytkowe
>tych samych obszarów pamieci rozszerzonej"

Czyli to dzięki niemu można uruchamiać po parę programów naraz? Ale w
DOS-ie tez?

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)