Re: [ntg] Co robi himem.sys?

Autor: Adams <adams_at_as-soft.com.pl>
Data: Fri 04 Mar 2005 - 16:17:05 MET

Uzytkownik "Sabinka" <sa-re@tegoczegos.tuniema.pf.pl> napisal w wiadomosci
news:d09pvu.3vsjhgl.1@sa.re...
 Witam.

> [...]
> odpowiadaja a bardziej zblizonej tematyka polskiej grupy nie
> znalazlam.
>
> Sporo pogooglalam na ten temat ale jakos to co wyczytalam nie do konca
> do mnie trafia.
> Himem.sys jest sterownikiem pamieci rozszerzonej. Czyli tej ponad
> konwencjonalna. Ale konkretniej ktorej - tej ponad 640kB?, ponad 1MB?,
> ile ponad?
> Czy moze jak nazwa wskazuje, himem.sys obsluguje pamiec wysoka (hma)
> czyli nieduzo, ale dzieki temu inne sterowniki wyciagaja reszte
> pamieci rozszerzonej? Czy po prostu obsluguje ten 1MB z kawalkiem i

Wszystko na googlach
ale na poczatek czesc jest opisana na
http://dawidiuk.scholaris.pl/
i to co napisal Pan Radoslaw Sokol.

"HIMEM.SYS

Sluzy do obslugi pamieci rozszerzonej. W szczególnosci zapobiega on
adresowaniu przez programy uzytkowe tych samych obszarów pamieci
rozszerzonej. Ponadto umozliwia zwiekszenie w komputerach z procesorem co
najmniej 80386 pamieci operacyjnej dostepnej dla MS-DOS-u o prawie 64 KB, co
daje w sumie okolo 700 KB pamieci dostepnej dla programów. Te dodatkowe 64
KB pamieci pochodzi z rozszerzenia pamieci (XMS) i jest nazywane obszarem
pamieci wysokiej (HMA - High Memory Area). Pamiec wysoka jest dostepna tylko
wówczas, gdy w pliku konfiguracyjnym znajduje sie polecenie DOS=HIGH."

Od siebie:
IMHO, w dzisiejszych czasach himem.sys
"zapobiega [...] adresowaniu
przez programy uzytkowe
tych samych obszarów pamieci rozszerzonej"

pozdrawiam
Adams