Re: Proszę o pomoc w wyborze karty dźwiękowej (tania, używana)

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Fri 04 Mar 2005 - 00:50:31 MET

Przemolo <przemolo@gazeta.pl> wrote:

> Zastanawiałem się nad SB 128 (CT4810) lub SB Live! (CT4830) -
> odpowiednio w cenach 20 i 50zł na Allegro. Czy możecie doradzić czy to
> dobry wybór?

            IMO tak - niezla karta za male pieniadze. Ogromy plus live to
wsparcie w postaci sterownikow "z pudelka" praktycznie pod kazdym systemem.
To praktycznie od ~6 lat standard kart dzwiekowych. Sam mam od poczatku
1999 r, SB Live!1024 - CT4830 - dalem za nia wtedy ~250 zl i jestem
zadowolony - nie potrzebuje tych nowych Audigy itp. Do kart o takich
prarametrach trzeba miec naprawde dobry sprzet grajacy.
Z wad - niepelna zgodnosc z PCI [ale inni producenci o tym wiedza i biora
poprawke ze wzgledu na popularnosc Live] oraz szumy przy uaktywniniu duzej
liczby urzadzen wejsciowych w mikserze, ale to ostatnie radzko jest
potrzebne.

> Którą brać? a może poszukać czegoś innego? - jakiś
> Zoltrix?

            A na czym to jest. Jesli chip to jakis wynalazek zobacz jak jest
z wsparciem sterownikow i czy wspiera co najmniej EAX 2.0

> Zależy mi na jako takiej jakości - żeby nie było olbrzymich
> szumów, itd.

            CT4830 spelnia ten wymog.

--
Pozdrawiam, Michal Bien