Re: AMD ATHLON XP SEMPRON - lepszy czy gorszy od starego ATHLON XP

Autor: Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Wed 02 Mar 2005 - 19:45:17 MET

komiago wrote:

> Kilka miesięcy temu składałem 2 komputery na identycznych
> podzespołach (Płyta Gigabyte nForce 2 , 256 MB RAM , ATI 5500) ,
> różniły się tylko pocesorami. W jednym był Athlon Barton 2600+ a w
> drugim Athlon Thorton 2600+. I po 2 benchmarkach wyszło ,że ten z
> Thortonem był szybszy średnio o 1,4 % A jak wiadomo Thorton ma
> identyczne parametry i pamięć jak Sempron !!! Wciskanie ludziom na
> siłe Bartonów za niezłą kase to po prostu niezły marketing !!!

Siła Bartonów nie jest wydajność na domyślnym ustawieniach, ale ich
podkręcalność. W przypadku Thortona miałeś większe taktowanie, ale
został mniejszy margines do kręcenia. Gdyby te procesory nie miały
podobnej wydajności, nie dostałyby tego samego ratingu (2600+).

--
# Łukasz Ledóchowski
# GG: 503647 lukled@tlen.pl