Re: o/c Radeona 9550, sens zakupu i padnieta grafa

Autor: Wonder <wonder34nospam_at_poczta.fm>
Data: Wed 02 Mar 2005 - 11:02:25 MET

> na jakiej zasadzie nastepuje przetaktowanie fenomenalnego Radeona 9550 na
> jego "ukryte" wersje 9600 (pro i xt) - czy tylko na zasadzie podniesienia
> zegarow do wartosci charakterystycznych dla pro i xt, czy moze przez
> sterowniki Omega a moze rpzez podmiane biosu ? Prosze uprzejmie o
> odpowiedz.
> A jesli to pierwsze, teoretycznie najlatwiejsze rozwiazanie jest tym
> wlasciwym, jakie sa czestotliwosci pro i xt (a jakie samego 9550) i jakich

Swojego Sapphire 9550 podkręciłem na 405/202,5x2=405MHz. Jaki jest przyrost
mocy to nawet nie wiem, nie robiłem testów. Podkręciłem poprzez wymianę
biosu. Te karty mają jakieś zabezpieczenie przed podkręcaniem programowym.
Może nowe programy je omijają, ale kiedyś nie dało się inaczej.

> Radeon 9550, przynajmniej w tej cenie. Pracuje nad grafika 2D, do niej w
> przypadku tej karty pewnie nie mozna miec zastrzezen ?

Do pracy w 2D nie trzeba tej karty podkręcać. Po co kombinować, w razie
awarii tracisz gwarancję (jeśli zmienisz bios karty).

Wonder