Nowy PC - pytanie o kartę i cichy dysk

Autor: Adam Podstawczynski <moje_inicjaly_at_kolos.math.uni.lodz.pl>
Data: Tue 01 Mar 2005 - 11:37:41 MET

Ponieważ chcę trochę mieć trochę nowszy komputer, przejrzałem wątki
chyba od stycznia i wybrałem tak:

1) AMD 64 3000+
2) Płyta Gigabyte K8NF-9 nF4 s939
3) 1 GB pamięci DDR400

Tylko, kurczę, mimo przeczytania 983475897 wątków, wciąż nie wiem, jaką
kartę graficzną jest najrozsądniej do tego dobrać na złączu PCI-ex. Żeby
chodziła szybko, ale bez przekraczania rozsądnej ceny jakichś 700-800
złotych.

Na tym wszystkim ma chodzić Linux. Aha, jeszcze jedno: dobrze byłoby,
żeby to wszystko było ciche. W obecnym komputerze procek, układ karty i
zasilacz są chłodzone cieczą za pomocą systemu zakupionego w
www.cpc.com.pl. Mam zamiar to przenieść do nowego systemu. Wszystko
fajnie, ale przy tak cichym systemie daje się we znaki szum dysku
twardego. W związku z tym pytanie: czy znacie cichsze dyski od Barracudy
IV (mój ma 80 GB)? Czy te olejowe Fujitsu są cichsze?

Dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi!