Re: DVD-RAM a DVD-RW??

Autor: <pietruszka_at_pietruszka.pl>
Data: Mon 28 Feb 2005 - 10:51:08 MET

tHe mRuWa napisał(a):
> Czym rozni sie zapis na tych dwoch rodzajach plyt?

- Działa podobnie jak twardy dysk (znacznie wolniejszy),
i tak jest widziany przez system, jako napęd wymienny
(uwaga! nie instaluj incd, użyj sterownika DVD-RAM),

- możesz go sformatować na Fat 32 i robić scandisk,

- możesz go sformatować na UDF 2.0,

- możesz go zaszyfrować i przechowywać na nim bezpiecznie dane
(szyfrowanie/deszyfrowanie w locie).

- ponoć ma b. dobre metody korekcji błędów i niewielkie ryzyko
utraty danych.

- możesz dostać płytę 9,4 GB (dwustronna), ale traktowaną
jako dwie oddzielne płyty, przynajmniej ja nie potrafię
na moim GSA 4120B zrobić jednego dysku dwustronnego 9,4 GB :(
po prostu muszę płyę przekładać na drugą stronę...
czyli mam dwie sklejone ze sobą "pleckami" płyty 4,7 GB.

(jeżeli ktoś potrafi uzyskać jednolity wolumin 9,4 GB
niech mnie uświadomi)

WADY: cholernie wolny 3x (zapis/odczyt). Z utęsknieniem czekam
na płyty 5x, ale nigdzie nie mogę kupić. Obiecują nawet 16X
bodajże w przyszłym roku :)

- płyty są droższe (najtańsze znalazłem po 12 zł)

Pozdrawiam,
Piotrek.