Re: Klawiatura z czytnikiem smart card?

Autor: Calme <calme_nospam_at_pf.pl>
Data: Sun 27 Feb 2005 - 14:15:06 MET

Użytkownik "Joozioo" napisał
> Na Allegro mozna kupic tanie klawiatury HP z czytnikiem smart card.
> Zastanawiam sie jakie praktyczne zastosowanie ma taki czytnik?

Np. Dell oferuje system zabezpieczania komputerów oparty na takich właśnie
kartach SmartCard.
System jest przeznaczony dla stacji roboczych Precision, notebooków Latitude i
pecetów OptiPlex i służy do kontrolowania dostępu oraz uwierzytelniania
użytkowników korzystających z tych komputerów.

" Podstawowe zalety rozwiązania, to: dwustopniowe uwierzytelnienie
(zabezpieczenie fizyczne w postaci karty SmartCard plus zabezpieczenie hasłem);
łatwość obsługi (możliwość jednokrotnego logowania się do wielu systemów),
możliwość szybkiego uaktualniania i skalowania systemu. Użytkownicy systemu
Windows XP mają dodatkowe powody do zadowolenia, ponieważ oprogramowanie to ma
zaimplementowaną obsługę systemu bezpieczeństwa opartego na kartach SmartCard.
Klienci mogą konfigurować nowy system bezpieczeństwa używając zestawu SmartCard,
w skład którego wchodzą dwie karty SmartCard Axalto firmy Schlumberger oraz
oprogramowanie OtaniumSuite. Cześć notebooków Latitude ma standardowo wbudowany
czytnik SmartCard, natomiast stacje robocze Precision i komputery biurkowe
OptiPlex będą przygotowane do posługiwania się zewnętrzną klawiaturą zawierającą
wbudowany czytnik kart SmartCard."
<<<za IDG.pl

--
<< pozdrawiam Calme>>>
[AsusA7N8X-E Deluxe + Barton 2500+ Coolermaster Aero7 +1024MB PC-333]