WIN2000Pro, SOLTEK SL-75DRV5-C KT333 zwisy k-ra, moze jakies sugestie

Autor: Antoni <Antoni_at_com.pl>
Data: Sun 27 Feb 2005 - 12:42:23 MET

To komputer na ktorym dziala moj syn - 9latek, przez 2lata z kompem bylo
wszystko ok.
Sprawa zaczela sie od pojedynczych zwisow na grach 3D, wystepowaly
krytyczne wyjatki, zwisy byly coraz czestsze czasem komputer sie przy
tej okazji restartowal. Wyinstalowalem WINDOWS XPPro, rozebralem i
odkurzylem komputer, zaladowalem najnowszy BIOS, zainstalowalem
WIN200Pro, zaktualizowalem wszystkie drivery i ogolnie updatowalem co
sie da. Wiatrak na procku sie kreci, na plytce z utiltsami od producenta
jest program do pomiaru temperatur i alarmuje ze TEMP2 ma bagatela ponad
200C! Funspeed tego nie potwierdza, i w biosie w zakladce o
temperaturach tez nic mnie nie zaniepokoilo.

 Przy instalacji WIN200Pro komputer zawisl z niebieskim okienkiem na
ktorym byl komunikat w stylu DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL i podany
jakis/es obszar/y pamieci. Za ktoryms razem komputer dokonczyl instalke
i teoretycznie da sie na nim dzialac. Jednak zaniepokoil mnie komunikat
ktory sie znow pojawil przy ladowaniu zainstoalowanej swiezej Windy,
wyglada to mniej wiecej tak, ma sie rozumiec niebieskie tlo:

STOP 0X000000D1 (0X0000000, 0X00000002, 0X0000000, ED411169)
Address ED41169 base at ED410000
Datestamp 3820e051 BOOTVD.dll

Po restarcie komputer sie poprawnie laduje.

Przypuszczam ze jest jakas kicha z hardwarem ale biorac pod uwage moje
male doswiadczenie nie mam okeslonych typow, nie jest mi tez latwo
zdobyc ewentualne czesci na chwilowa podmiane - tybardziej ze komputer
nie zwisa notorycznie.Za wszelkie rady i sugestie serdecznie z gory
dziekuje i pozdrawiam.
Antek

Konfiguracja:
SOLTEK SL-75DRV5-C KT333,
AMD Athlon XP 1533 MHz,
NVIDIA GeForce4 MX 440,
IBM DTLA 307030,
DDR SDRAM PC2100 256MB,
Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet Adapter,
VIA AC'97 Enhanced Audio Controller