Re: LCD-bola oczy!!

Autor: amstel <_at_go2.pl>
Data: Sat 26 Feb 2005 - 02:03:51 MET

Użytkownik "p" <spam@spam.pl> napisał w wiadomości
news:cvo69o$1j1$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Kupilem monitor LCD. Niestety strasznie bola(pieka) mnie oczy gdy
posiedze
> przy nim kilka godzin:(. Przy starym crt znacznie mniej bola!Ma on
troche
> bladsze kolory ale tylko troszeczke bo w lcd zmiejszylem bardzo
konstrast i
> janosc.

Moje propozycje:
1.Ustaw jasność na 0.Jeżeli obraz jest ciągle za jasny,zmniejsz jasność w
karcie graficznej (np:PowerStrip,RivaTuner).
2.Zmniejsz również kontrast,ustaw czcionki ClearType w XP.
3.Zmień odświerzanie z 75 na 60 i odwrotnie,sprawdź na którym Ci się
lepiej pracuje.
4.Podłącz LCD poprzez DVI.
5.Jeżeli masz regulacji ostrości w LCD (filtry dolno i
górno-przepustowe),skorzystaj z niej.
6.Nie zapominaj o mruganiu powiekami!
7.Rób 5-10 minutowe przerwy co godzine.

    Oczy potrzebują czasu,żeby przyzwyczaić się do obrazu wyświetlanego
przez LCD.
Myśle,że po kilku dniach twoje oczy poczują się lepiej.
Nie można wykluczyć,że jesteś uczulony na światło jarzeniówek.Jeśli
tak,pozostaje Ci czekać na LCD z LED-ami.

Pozdrawiam
amstel