Re: przejście na SATA

Autor: Wonder <wonder34nospam_at_poczta.fm>
Data: Thu 24 Feb 2005 - 17:01:45 MET

> Drugi dysk chodzi na SATA więc sterowniki są - SI 3112.
> W BIOSIE wszystko tak jak powinno - SATA włączone i boot nakazany z SATA.
> Mnie własnie chodzi czy można z systemowym sobie tak przejść na SATA w
> każdej chwili zmieniając kabelki czy trzeba to robić no nie wiem np. przy
> instalce systemu.

Kiedyś miałem w komputerze płytę Abita KT7-RAID. Gdy kupiłem nagrywarkę,
przeniosłem dysk z systemem na kontroler RAID. Na IDE1 była nagrywarka, na
IDE2-CD, a na RAID-HDD. Działało to bez problemów. Z tego co pamiętam, to
windows był instalowany na IDE1 i później przeniesiony na RAID. Był tylko
jeden dysk. Może u ciebie jest jakiś problem z tym, że są dwa dyski. Sprawdź
dokładnie ustawienia BIOS, czasem nie wszystkie opcje są wyraźnie opisane.
Działanie niektórych opcji jest zależne od innych. Pokombinuj, może próbuje
wczytać system z tego drugiego dysku? Jeśli na dysku jest jakiś system, to
BIOS musi go wczytać (przynajmniej część) jeśli go znajdzie. Nawet jeśli
sterowniki do kontrolera są nieodpowiednie. Najwyżej nie będzie działał
prawidłowo, zobaczysz wtedy niebieski ekran. Przełożyłem kiedyś dysk
systemowy z jednego komputera (KT400 na IDE1, kontroler RAID Promise
FastTrak 376) do innego (i915 na RAID VIA VT6410). BIOS wczytał system,
pokazał się nawet ekran bootowania windowsa, ale skończyło się to niebieskim
ekranem. Wydaje się że w twoim przypadku problem jest w ustawieniach BIOS.

Wonder