Re: Nowy monitor

Autor: 0x0 <0x0_at_poczta.efem>
Data: Thu 24 Feb 2005 - 12:17:14 MET

> Iiyamą
> drugiej.

sa dwie mozliwosci - albo ta profesjonalna Iyama spadla kilkanascie razy na
podloge i juz prawie nic na niej nie widac, albo macie w Twojej pracy
problemy ze wzrokiem.

Jest tez mozliwosc taka, ze to mi sie cos stalo i ciagle widze chociazby
straszliwe smuzenie nawet na LCD rzekomo z "gornej polki", jak np. Eizo.
Moze to tez kwestia doboru porownywanych monitorow - ja porownujac nie
dysponowalem "profesjonalna Iyama" tylko amatorskim LG 17" z plaskim
kineskopem - zaden LCD nie dal rady - z Eizo na czele.

Wszystkim milosnikom technologii LCD polecam test bialej flagi, zeby
zobaczyc jak dziala panel LCD - czyli szybka animacja bialej flagi
przesuwajacej sie na czrnym tle - dpoprawdy boki mozna zrywac, kiedy sie
patrzy jak panel LCD za prawie 4 tysiace koslawi obraz, ktory jest idealnie
wyswietlany na LG za 500 zl.
Rozumiem, ze inaczej czlowiek sie czuje, kiedy juz wydal ciezko uciulane
pieniadze na taki "przelom technologiczny" wtedy faktycznie trzeba sobie
swiat racjonalizowac i wmawiac, ze w sumie obraz jest ok.

> Az nie chce mi sie wierzyc.

> jakościowych

zartujesz albo racjonalizujesz (moze sam chcesz kupic LCD lub juz go masz?)

> Kolory? Czas reakcji? Bo w klasie cenowej ktora mnie interesuje
> to jest albo-albo.

niestety w KAZDEJ klasie cenowej jest albo to albo to - powod? Rozne
technologie wykonania matrycy - kazda ma swoje wady i zalety.

> może
> przejścia

oczywiscie cecha kazdego LCD wykonanego w technologii TN

> Nie, chodzi mi o fakt ze monitory na matrycach TN nie wyswietlaja
> realnie 16,7mln kolorow. Wyswietlaja cos kolo 260k a cale
> pozostale spektrum barw uzyskuja poprzez algorytmy ditheringu,
> czyli szybkiego przelaczania miedzy dostepnymi odcieniami. Moze
> to rzekomo objawiac sie efektem "migotania" obrazu.

i tak sie objawia - polecam obejrzec sobie szybkie sceny z np. Blade'a III -
nic na takim szmelcu prawie nie widac ;-)

bardzo slusznie kobminujesz - kineskopy dimaondtron nie beda produkowane
wiecznie, ale jeszcze chwile beda - czyli do maja 2005. sa tez inne opcje,
chociaz faktycznie niektorzy producenci przesiadaja sie wylacznei na
produkcje LCD, a dlaczego?

a dlategi, ze LCD sa:
tansze w produkcji, tansze w transporcie, tansze w magazynowaniu, latwiejsze
do serwisowania czyli pozwlaja osiagnac znacznie wiekszy zysk - to nie
konsumentom oplaca sie uzywac LCD, a ich producentom wmawiac nam, ze to jest
wlasnie to, czego potrzebujemy.

Tak wlasnie dziala profesjonalny marketing ;-)
Przykladem, jak dobrze dziala, jest wywod Tomasza, ktory "odpowiednio"
porownal LCD i CRT ;-)

pozdr,
0x0