Re: wymiana chlodzenia GPU

Autor: <lev_at_k>
Data: Wed 23 Feb 2005 - 22:18:54 MET

Andre wrote:

> no tak ale jesli chcialbym zalozyc cos wiekszego to musialbym
> kombinowac z mocowaniem. mozesz polecic cos lepszego niz ten papst i na
> tyle wydajnego zeby schlodzic niekreconego r9000pro a przy tym naprawde
> cichego?

Niestety tu musiałby sie wypowiedzieć ktoś znający z autopsji 9000pro -
nie wiem jak mocno ten sprzęt się grzeje.. Jesli niewiele to może sam
radiator typu Zalman NB47J by wystarczył? Inaczej bez zabawy z innymi
mocowaniami raczej się nie obejdzie - sam mogę polecić rozwiązania typu
wiejący z boku na kartę wentyl na ramieniu mocowanym na śrubach od
śledzi. Uzytkuje z powodzeniem takiego Zalmana 123 (wentyl 92mm @5V) i
rzczywiście trzeba się /mocno/ postarać żeby go usłyszeć (nieściemniane
20 dBA i 1600 RPM w tym trybie). IMHO przy cichych rozwiązaniach obok
konstrukcji najważniejsze są niskie obroty skutecznie redukujące szumy
przepływu powietrza.

Pozdrawiam