Re: LCD i reprodukcja kolorów

Autor: Tomasz Jurgielewicz <tom_at_a3.pl>
Data: Wed 23 Feb 2005 - 21:02:30 MET

>czy może mi ktoś zrobić któciutki wykład na temat matryc
>stosowanych w monitorach pod kątem reprodukcji kolorów ?
>albo inaczej sformułuje pytanie :
>które matryce są najlepsze jeśli chodzi o kolorki ?

Typ matrycy nie ma wiele do gadania. Nalezy rozpatrywać całe
konstrukcje monitorów.

Drobne wytyczne:
- Do celów amatorskich wymagane jest 8 bitowe sterowanie kolorem na
kanał
- Do celów zawodowych 10 bitowe
- Do prawdziwego zarabiania pieniędzy 10 bitowe staerowanie kolorem na
kanał + mozliwość samodzielnej korekcji krzywej gamma. Nie tylko w w
zakresie więcej, mniej wykładnicza ale pełna korekcja.
- Full professional - olać martyce i inne techniczne aspekty. Monitory
są kalibrowane fabrycznie, dostarczane z wydrukiem współrzędnych
chromatycznych wybranych punktów i wyświetlają pelną paletę AdobeRGB.

Tom

Pełna oferta Nec-Mitsubishi, Eizo, Iiyama
gg: 189335, skype: zpkmastiff