Re: wymiana chlodzenia GPU

Autor: <lev_at_k>
Data: Wed 23 Feb 2005 - 16:35:14 MET

Andre wrote:

> chce wymienic wentylator na moim r9000pro ze standardowego ktory jest
> juz glosny na papsta 40mm (cos kolo 17-18 dba).

Jesli to Papst z tej serii co 412S to na twoim miejscu bym sie
zastanowil - mimo tych niby 18dBA to wcale /nie/ jest cichy sprzet. Co
prawda konstrukcja ma swietna jakosc (o ile nie trafisz na podrobke) -
ale dzieki tym ~5k obrotom powietrze swiszczy przy prawie kazdym
sposobie montazu. Jesli zalezy ci tylko na trwalym sprzecie - to bedzie
ok, ale jesli szukasz cos naprawde cichego - nie tedy droga. Zawsze
lepsze bedzie cos wiekszego w srednicy i wolniejszego w obrotach.
BTW - np. 412S z powodzeniem puszczalem na 5V - swist powietrza wtedy
odpada, ale traci wiekszosc swojej (niezlej zreszta jak na 40mm wentyl)
wydajnosci..

> czy montujac nowy mam zamontowac tak samo czy lepiej ustawic zeby
> dmuchal na radiator?

Polecalbym raczej nadmuch /na/ GPU.

Pozdrawiam