subtelna usterka

Autor: adam <mrzafka_at_wp.pl>
Data: Wed 23 Feb 2005 - 12:17:06 MET

Witam.

Mam następujący kłopot. W komputerze, który kupiłem (z win98se) jest
zintegrowana karta sieciowa, z którą w zasadzie od początku mam problemy. Po
skonfigurowaniu sieci (LAN na TCP/IP) komp widzi tylko kilka komputerów w
sieci. Próbowałem różnych rzeczy, które mi przyszły na myśl (kabel sieciowy,
podłączenie do innego switcha, zdublowane nr-y IP), nic się nie zmieniło.
Wreszcie wstawiłem do kompa zwykłą kartę PCI i problem zniknął. Wnioskuję,
że winę ponosiła wadliwa karta sieciowa zintegrowana z płytą.
Ze względu na to, że komp jest mi stale potrzebny dałem spokój z
reklamowaniem. Ale teraz okazało się, że często komputer wiesza się niby to
bez powodu na różnych aplikacjach, ma problemy z dostępem do internetu (raz
jest, raz nie ma, albo zanika połączenie).
Pytanie brzmi - czy to rzeczywiście może być wynik uszkodzenia płyty
głównej? I czy jeśli była na niej wadliwa karta sieciowa zintegrowana, to
czy po wstawieniu karty PCI nadal mogą być inne kłopoty?

ada-m