Re: Hdd nie bootuje

Autor: wik <wik_at_dokuro.org>
Data: Wed 23 Feb 2005 - 10:00:12 MET

> dal mi kumpel kompa z nowym hdd barracuda 120gb, zeby mu zainstalowac
> windowsa. Wszystko ladnie pieknie, plyta rozpoznala hdd, wrzucilem plytke z
> windowsem xp, stwozylem partycje (sformatowalem tylko pierwsza, na reszte
> szkoda czasu, chyba ze to ma jakies znaczenie, ale nie wydaje mi sie, bo juz
> tak robilem i bylo ok) zacza sie isnstalowac windows. Instalator resetuje
> kompa i nie bootuje z hdd :( (oczywiscie jest ustawione w biosie, zeby
> botowal z hdd) dane na 100% sie nagrywaja na hdd, bo sprawdzalem. Co moze
> byc przyczyna, ze komp nie chce bootowac z tego hdd ??
> [...]

ostatnio mialem podobny problem z instalacja w2k na ...yyyy.. nie
pamietam. objaw byl taki... tworzenie partycji z windowsowego narzedzia
przechodzilo pieknie, instalowal sie bez problemow, pierwszy reboot i
git... ale gdy mial sie juz pierwszy raz odpalic system, w momencie gdy
powinien sie pojawiac pulpit, ekran byl czarny i tyle.

narzedzia dosowe:
format stworzonej podczas instalacji partycji zaczynal w pewnym momencie
informowac o uszkodzeniach na partycji.
fdisk zaczal tworzyc nowa partycje, ale sie wywalal.

2 dyski na ktorych probowalem byly zdrowe, podejrzenie moje bylo wiec
takie, ze uszkodzone sa kable albo kontroler ide na plycie.

sproboj zmienic kabelki i/lub podlaczyc dysk na drugim kanale.

pozdr.