Jak podlaczyc kabelki USB na plyte?

Autor: edwardek <edwardek.usun_at_to.poczta.onet.pl>
Data: Tue 22 Feb 2005 - 22:41:06 MET

witam,
problem nie nowy, ale ze w instrukcji pisza ze zle podlaczenie moze
zniszczyc sprzet to sie troche boje.... ale do rzeczy:

Mam plyte glowna Epox'a EP-8RDA+ w obudowie ktora ma z przodu porty USB.
Rzecz w tym, ze kabelki z obudowy sa luzem, tzn. mam dwa porty USB z przodu
i odpowiednio osiem kabelkow oznaczonych:

USB D- (bialy)
USB D- (zolty)
USB D+ (zielony)
USB D+ (niebieski)
USB V+ (pomaranczowy)
USB V+ (czerwony)
GND (brazowy)
GND (czarny troche grubszy od pozostalych)

niestety nie wiem ktore kabelki sa z jakiego portu :(

na plycie mam jasno opisane w jednym rzedzie:
VCC
DATA0-
DATA0+
GND
Key
i w rzedzie obok:
VCC
DATA1-
DATA1+
GND
Over Current

Niestety nie moge zobaczyc bez wiekszego rozkrecania obudowy do ktorego
portu naleza te kolorowe kabelki z obudowy.
Co sie stanie gdy pomieszam te kolorowe kabelki?
np. gdy do jednego rzedu pinow na plycie podepne USB D+ z jednego portu z
obudowy a USB D- z drugiego ??

Czy po prostu urzadzenie nie bedzie dzialac? czy grozni mi jakies
zniszczenie podlaczanego urzadzenia USB w takim przypadku?

Wydaje mi sie ze jednym kompletem USB sa kabelki (z obudowy):
bialy, zielony, czerwony i czarny (czy to jest jakis standard?)
a wtedy drugim odpowiednio:
zolty, niebieski, pomaranczowy, brazowy

ale chcialbym miec 100% pewnosci ze tak wlasnie jest a tego niestety nie
wiem :(

czy jedynym sposobem jest rozmontowanie obudowy na tyle zeby zobaczyc ktore
kabelki wchodza do jakiego portu w obudowie?