Re: LCD - dylemat wyboru 15", 17" czy 19"

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Tue 22 Feb 2005 - 07:54:00 MET

On Mon, 21 Feb 2005 19:30:50 +0100, "Friend" <universalny@wp.pl>
wrote:

>Szajsung 510T kosztuje 900zł a 510N bez DVI 800zł niby cenowo roznica niewielka.
>(nie wiadomo jeszcze czy Jacek posiada kartę z DVI i przewod DVI i do tego zmierzam ze
>przyrost kosztow jest nieproporcjonalnie większy do uzyskanej poprawy jakosci (co innego
>LCD 19" na SIPS z DVI ))
Nie wiem jak 15 samsunga, ale do 710T dodają w komplecie kabel DVI i
jest to naprawdę duża zaleta. Niby monitor jest droższy od innych, ale
do tych innych w większości trzeba dokupić właśnie kabel.

Ta dyskusja zniechęciła mnie trochę do matrycy TN, ale i tak od
wczoraj jestem posiadaczem 710T :). Monitor jak monitor. Mnie w LCD
wkurza tylko to, że ekran jest tak jasny że można wymięknąć ;(. Nawet
jak się mocno zredukuje jasność to i tak w porównaniu do CRT jest
wypalanie oczu ...

1280x1024 na 17 LCD jest dla mnie ok, choć może jak mi oczy zaczną
siadać to nie będzie już tak różowo. W każdym razie praca komfortowa.
Co wkurza przy pracy na LCD to zewnętrzne światło jarzeniowe, dużo
gorzej się pracuje, ale niestety w pracy nic na to nie mogę poradzić
:(.

Jakbym miał więcej kasy, to kupiłbym 19 z inną matrycą niz TN, ale nie
teraz, bo te inne matryce są za wolne, a przy TN na 19 cali to może
być już niemiło z róźnicami w jasności poszczególnych stron panelu.

W każdym razie do tego do czego używam komputera Samsung 710T jest
dobrym wyborem. Tekst i internet OK, filmy i gry tak samo. Choć pewnie
filmu w 5 osób się obejrzeć nie da, ale TV w 3 osoby na matrycy TN
oglądałem i problemu nie było ...

pzdr,
Dentarg

--