Re: wolny LiteON

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Mon 21 Feb 2005 - 23:46:16 MET

Picia <toolpusher@poczta.onet.pl> wrote:

> No nie wiem - raz tak usunąłem drugi kanał IDE i skończyło się to
> reinstalką Windy.

            Standardowa procedura na poje*e WinXP - tylko kanal zlapie troche
bledow CRC i od razu ten niby OS przestawia kanal w PIO. Oczywiscie nie
raczy nawet poinformowac o tym uzytkownika, co by sie biedaczek nie
stresowal :> Standardowa procedur jest wlasnie usuniecie kanalu, by toto
znalazlo go na nowo i ustawilo w DMA.
            Jedna uwaga - przed ta operacja wskazane jest zdeinstalowanie Deamon
Tools, bo system potrafi isc w maliny z ponowna instalacja sterownikow dla
kanalu jesli sie tego nie zrobi. Co sie kiedys u kumpla [uparl sie na
uzywanie XP] naszukalem powodu tego to moje. Inna sprawa ze bylem wtedy juz
po 3+ piwach ;)

> A ATA 33/66 to też chyba PIO czyz nie?

            No, z taka wiedza to sie nie dziwie ze wszystkie problemy
rozwiazujesz metoda format&reinstal. Tryby PIO skonczyly sie na PIO-4 o
maksymalnej teoretycznej przepustowosci 16,6 MB/s.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938