Re: jaki ups??

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Mon 21 Feb 2005 - 12:37:32 MET

Marcin Marski <marski_marcin@o2.pl> wrote:

> A co sie stanie jesli wyladujesz akumulator w 95%, zamknie sie system,
> prad powroci na 5min (tyle ze nawet serwer nie wstanie do konca) i znowu
> zniknie? Istnieje szansa ze pradu braknie na dokonczenie zamkniecia
> systemu? Jest to znany problem przy ustalaniu srategii pracy UPS-ow.

            Moj na stanie krytycznym trzyma jeszcze ponad 10-15 min w zaleznosci
od obciazenia - troche dziwnie jest kalibrowany w stosunku do innych UPSow
o tej mocy i pojemnosci akumulatorow - szybciej sygnalizuje stan krytyczny,
ale znacznie dluzej w tym stanie podtrzymuje.

            Z praktyki z moja energetyka [gdzie indziej moze byc zupelnie
inaczej] jest tak:

            1. w warsztacie stolarskim kilka budynkow dalej wlaczaj sie duze
urzadzenia - spada napiecie, przygasaja zarowki - dziala AVR
            2. jak energetyka ma zly dzien to potrafi zdarzyc sie kilka-
kilkanascie zanikow po ~0,5-1, max 2 sek. Takie dziwne zaniki - ktotsze
przezywal nawet lepszy zasilacz bezpodlaczonego UPSa.
            3. jak cos robia to nie ma napiecia po 0,5-1,5h. Ale jak juz wroci to
dziala OK.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938