Re: Amd64 - jaka pamiec

Autor: Lopez <lopezz130REMOVE_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 20 Feb 2005 - 21:36:36 MET

Witam!

Testowalem swojego sprzeta i oto moje wniski
- 2330 MHz (10*233) bez podnoszenia napiec
wydaje sie byc stabilny ale prime95 i SuperPi sie wykladają
blad "Fatal Error: Rounding was 0.5, expected less than 0.4"
sugeruje ze wysiada przy tej czestotliwosci FPU lub SIMD.
nie pomaga podnoszenie napiec pamieci i procesora
ani zmniejszenie HT Ratio. Gry co prawda sie nie wieszaja,
ale kodowania filmu bym juz nie powierzyl tak przekreconemu
sprzetowi.
- 2233 MHz (9,5*235) bez podnoszenia napiec, HT Ratio 4.
Prime i SuperPi działa bez zarzutu. Testowalem przez ok 4godz,
nawet oboma jednoczesnie.
- FSB 236 MHz jeszcze sie uruchamia, ale po kilku minutach
grania w nfsu2 mam reset.
- FSB 237 MHz nie uruchamia sie nawet po ustawieniu napiecia
pamieci na 2,8V.

Wszelkie wyniki testow transferu pamieci sa proporcjonalne do
czestotliwosci FSB. Znalazlem w biosie opcje 1T/2T Timing.
Zmienilem z Auto na 1T i uzyskalem prawie 10% wzrost transferu
bez widocznego pogorszenia stabilności.

Zarowno "fachowa" literatura jak i wypowiedzi innych na tej grupie
podaja ze pamieci o niskich timingach nie nie daja tyle co zwiekszenie
czestotliwosci. Wiec ide dalej tym tropem.

Jezeli sie gdzies myle prosze mnie poprawic.

Dzieki za wszelkie info i pozdrawiam.
Lopez