Re: Wolne polaczenie sieciowe

Autor: Panth <panth_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 20 Feb 2005 - 21:25:42 MET

Profil1 napisał(a):
> Witam. Mam very big problem.
> Mam swoj komputer i moja siostra ma swoj. Sa one polaczone ze soba kartami
> sieciowymi. Jest tylko jeden problem. Przesylanie plikow tra strasznie
> dlugo. Wiadomo ze powinna to byc predkosc 100mb/s A tymczasem zeby wyslac
> jej jeden plik wazacy 700mb musze czekac 70 minut. to jest niedorzeczne.
> blagam powiedzcie mi co mama ustawic zeby predkoc byla noramlna. Aha dodam
> ze komputery sa polaczone kablem crossowym bez obecnosci zadnego switcha ani
> huba po drodze. Ka bel ma dlugosc 8 metrow
>
> thx dzieki z gory

Witam!
Na te nominalne 100Mb/s niespecjalnie bym liczył, jednak, 70 minut na
film to rzeczywiście przesada. Z tego co można sprawdzić - albo w
systemie, albo przez diody na kartach można sprawdzić czy połączenie
masz rzeczywiście 100mbit a nie słabsze - jeśli słabsze - pozostaje
kontrola kart, i/lub ewentualne zmiany programikiem do ich konfiguracji,
lub we właściwościach "karty sieciowej" w systemie.

Może być też tak (jeśli jedna lub obie karty nie działają w
full-duplexie), że któraś z diod będzie cię nieustannie informować o
kolizji - wtedy trzeba obie karty w "half duplex" przestawić.

Jeśli obie te operacje nie pomogą - polecałbym jeszcze sprawdzenie
transferów z dysku w każdym komputerze przy zwykłym kopiowaniu (może tu
któryś z kompów nie wyrabia), oraz sprawdzenie (jeśli nie masz miernika
- to zrobienie ponowne) kabla krosowego.

Paweł Huzar
<panth@poczta.onet.pl>