Re: k7vt2 + PC2100

Autor: Dariusz <darekzal.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Sat 19 Feb 2005 - 21:45:07 MET

Andrzej Sierant <totus@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Pamięć prawidłowo działała na innym komputerze. W tej płycie jest dobrze
> rozpoznawana. Memtest-86 puściłem z płyty Live-Linux (Suse). Test chodził
> godzinę i nie wykazał błędów. Mimo to system nie chce wstać, ani z dysku,
> ani z płyty CD (Live-Linux). Może styki w banku są brudne, ale za bardzo
> nie wiem jak je wyczyścić. Płyta ma już kilka lat i nigdy nic w tych
> bankach nie było, z drugiej strony test pamięci przechodzi. Jak powinna być
> ustawiona częstotliwość tej pamięci? Synchronicznie, czy asynchronicznie?
> Teraz FSB=100, a pamięć automatycznie przez bios ustawiana jest na
> [...]
  Na Duronie 1100 FSB powinno być 100, płyty na VIA mają podobnież spadek
wydajności na ustawieniach asynchronicznych. Obejrzyj sobie płytę czy nie ma
wybrzuszonych kondensatorów, wyjęcie pamięci z banku i włożnie ich z powrotem
powinno polepszyć styczność, można złącze RAM-u przemyć spirytusem etylowym
lub izopropylowym. Spróbuj założyć inną pamięć, ja miałem przypadek iż ta MoBo
pracowała dobrze najpierw z SDRAM przez kilka miesięcy, potem 2 lub 3 z DDR-em
266 256MB, aż przestała ją widzieć, potem tydzień z inną kościa DDR 266 i
powtórnie to samo ( te kości są od roku w kompie na którym piszę, a płytę mam
już trzecią ), znów zmieniłem na DDR 333 ( akurat takie sprzedawali ) i nią
pracowała dobrze przez dłuższy czas, aż zasilacz pociągnął ja do
elerktronicznego niebytu trzy tygodnie przed końcem gwarancji na moje
szczęście. To były zwykłe, niemarkowe pamięci z Athlonem 1,7+.
    Pzdr
  Dariusz