"migotanie" LCD

Autor: Woj <womazur_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 19 Feb 2005 - 16:26:01 MET

Kupiłem wczoraj LCD Samsunga 710N. W sklepie po dość pobieżnym oglądzie
obraz wyglądał OK (jak na LCD z matrycą TN), ale w domu zauważyłem dziwne
"migotanie"obrazu - coś jak na CRT z odświeżaniem 60Hz. Tymczasem wedle
mojej skromnej wiedzy LCD przy tej rodzielczości nie powinien sprawiać
takiego wrażenia. Mam rację?
Żeby było śmieszniej - odświeżanie podciągniete do 75 Hz zdaje się problem
usuwać - tyle że mój R9100 nie da rady wyciągnąć takiego odświeżania w
natywnej rozdzielczości 1280x1024.
Czy więc jestem przeczulony (?), czy monitor jednak próbować wymienić, czy
jakaś regulacja (jaka? - brak mi konceptu) mogłaby problem usunąć?
Pzdr.,
Woj