Re: sieciowka radiowa na pci

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Fri 18 Feb 2005 - 23:39:46 MET

wrotek <webtrust@o2.pl> wrote:

> Potrzebuje sobie zrobic dwupunktowa siec radiowa

            Przyjmuje ze ma dzialac w ad-hoc, jeden z tych komputerow bedzie
robil bridge tak?

> na potrzeby wspoldzielenia Neostrady.

            Mam nadzieje ze u siebie w domu ;P

> Mam pytanko czy w podobnej cenie ok.100-150 pln mozna kupic
> juz cos lepszego niz te D-link Airplus Wireless PCI Adapter
> (22Mbit TI Solution) DWL-520+

            Do neo+ wystarczy spokojnie dowolna karta 802.11b [bez+] i jeszcze
zostaje rezerwa - w praktyce to 500-600kb transfeu w zaleznosci od dlugosci
klucza.

> http://sklep.benchmark.pl/pelny_4853.html
> chodzi mi o cos co mialo by minimum 128bit WEP

            Praktycznie kazda ma 128bit, moze za wyjatkiem niektorych orinoco,
IMHO mimo tego jedne z najlepszych i najlepiej oprogramowanych kart wifi.
Za 150 zl juz kupisz i ta polecam, zwlaszcza jesli chesz myslec o linuksie
- jest stadndardowo obslugiwana - dodajesz jeden modul i po sprawie. Z
wiekszoscia innych chipsetow wifi sa zabawy, chcoby przez sterowniki z
reverse engeneering dla tego ACX100 czy ndiswrapper dla innych.

> i dawalo dostatecznie mocny sygnal bez dokupowania anteny (rozumiem ze
> jesli drugi komp jest jakies kilkanascie metrow dalej to da sie chyba
> zrobic ?),

            Z DWL520+ i standardowa antenka jest taki problem, ze choc nie jest
zla, to jest dokrecana i schowana za balcha peceta, co dosc skutecznie
tlumi sygnal. O wiele lepiej spisuja sie antenki - 2db dipole na ~1m kablu
ktore mozna postawic na obudowie, biurku czy parapecie - takie standardowo
dolaczone sa do realtekow czy kart asusa.

> mile widziane wsparcie dla linuxa

            jw - nic lepszego nniz orionoco nie znajdziesz na ten system.

> oraz jakies przyjazne oprogramowanie pod windows (np. wizualizacja
> poziomu sygnalu ?) ...

            A to ma praktycznie kazda karta wifi.

> jesli ktos z was znalazl cos godnego polecenia (napiszcie
> ze wzgledu na co) w zblizonej cenie to dzieki wielkie za
> informacje ...

            Jesli liniux - celuj w orinoco za ~150 zl, jesli tylko pod windows
- dowolna karta wifi z antena na kablu za ~80-90 zl.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938