Re: Dyski ATA i SATA

Autor: nospam <_at_interia.pl>
Data: Fri 18 Feb 2005 - 10:11:42 MET

kontkret napisał(a):
> Witam wszystkich grópowiczów. Mam zamiar kupić dysk twardy Maxtora albo
> 80 albo 120 napewno 7200, no i ma problem natury technicznej:)
> Mianowicie bardzo bym prosił żeby ktos mi wyjaśnił różnice miedzy 2 mb i
> 8 mb cashem i standartem ATA i SATA. Odrazu napisze że moj komputer nie
> jest najnowszy płyta główna Abit ST6 na intelu 815EP procek III800Mhz.
> Który dysk lepiej kupić i który przede wszystkim bedzie działał w 100%?
> Narazie nie nosze sie z zamiarem zmiany komputera więc chce kupic dysk
> który wykorzystam w 100%. Dziękuje za wszelkie inforacje z góry.
> [...]
  Co do rozmiaru cache to lepiej wziąc 8MB (za wzgledu na niewielka
roznice w cenie bo co do szybkości to nie jestem przekonany)
Co do standardu twoja plyta bez dodatkowego kontrolera i tak nie obsłuży
SATA więc odpowiedź już masz. A jeżeli nie zamierzasz w najbliższym
czasie kupić nowego sprzętu to nie widzę sensu dokupowania kontrolerów,
co też kosztuje