Re: LCD 17" vs 19"

Autor: Teo <tee9o_at_interia.pl>
Data: Fri 18 Feb 2005 - 01:35:46 MET

Adoks wrote:
> Przyzanam że nie miałem okazji przetestować modelu 17" a co dopiero 19"
> martwi mnie ten czas reakcji 25ms Jak wygląda sprawa smużenia przy filmach i grach?

Weź LCD 19" - dlaczego? Bo wyświetla pełną paletę barw (256 odcieni
podstawy, czyli 16,8mln). Dla porównania ta 17tka ma 253 kolory podstawy
- 16,2mln.
Mniejsza paleta barw jest dużo bardziej denerwująca. Smużenie powstaje
przez kiepskiej jakości moduł FRC, który próbuje uzupełnić brakujące
barwy. Nie dość, że obraz nie będzie smużył (w jasnych, lub ciemnych
barwach - zależnie od tego, które kolory zostały obcięte), to kolory
będą żywsze, lepiej będzie się grało i oglądało filmy. Czas reakcji 25ms
i tak jest mały.
Czas reakcjie matrycy 25ms jest wystarczający. Pełna paleta barw jest
najważniejszym parametrem (przy dzisiejszych czasach reakcji poniżej
25ms ofkoz).
Jeszcze jedno: 1280x1024 dużo lepiej wygląda na 19" - oczy tak szybko
się nie męczą.

--
www.tee9o.prv.pl // konfiguracja QoIP dla USR9105/9106
Tlen.pl: tee9o | JID: teo@chrome.pl | MSN: teo@amit.pl