CMOS - Checksum Error

Autor: Teo <tee9o_at_interia.pl>
Data: Wed 16 Feb 2005 - 23:44:29 MET

Witam,
mam płytę główną Abit AT7-Max2, jakiś czas temu wyłączyłem komputer -
tak, do tej pory chodził prawie caly czas 24/7 :)
Wyłączyłem komputer od zasilania (przycisk na listwie). Po włączeniu
komputera na ekranie gdzie BIOS wyświetla info o ilości pamięci, procku
i zainstalowanych napędach pojawił sie napis:
"CMOS - Checksum Error", a wszystkie ustawienia w BIOS zostały
przywrócone do domyślnych.
Dziwna sprawa. Pierwsza rzecz - zworka do resetu BIOS - zworka na swoim
miejscu. Druga rzecz bateria (mimo, że płyta nie jest stara, a BIOS nie
wyświetla info o wyładowaniu, uszkodzeniu baterii). Baterię wymieniłem,
ale niestety nie pomogło.
W tym momencie skończyły się moje pomysły co może być nie tak :/
Za każdym razem po odcięciu zasilania (np.: wyjęcie wtyczki z kontaktu)
i przywróceniu wyświetla się CMOS Checksum Error i BIOS ładuje
ustawienia standardowe. Czym może to być powodowane?

Wcześniej nie miałem czegoś takiego, BIOS był updateowany, zaraz po
zakupie płyty (więc to nie to). Jest to bardzo upierdliwy problem, bo
ostatnio muszę często wyłączać komputer z sieci. Co może być przyczyna
takiego stanu rzeczy?

--
www.tee9o.prv.pl // konfiguracja QoIP dla USR9105/9106
Tlen.pl: tee9o | JID: teo@chrome.pl | MSN: teo@amit.pl