Re: (Nie)bezpieczny underclocking?

Autor: Andrea <andrzej.libiszewski_at_.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
Data: Wed 16 Feb 2005 - 15:37:57 MET

cyberkid@chello.pI napisał(a):

> Procesor chodzi teraz na najniższym możliwym do osiągnięcia
> taktowaniu, czyli Athlon XP 1250 ;). Spadku wydajności w przypadku
> aplikacji biurowych, odtwarzania mp3, filmów, surfowania nie widać,
> natomiast słychać różnicę. W zasadzie temperatura procesora nie
> przekracza 42 stopni po kilku (pięciu, sześciu) godzinach pracy z tego
> typu oprogramowaniem. Zastosowane chłodzenie: boxowy aluminiowy
> radiator z zainstalowanym na przejściówce wentylatorem 80 mm Zalmana
> puszczonym na 1900-2000 obrotów.

Żadne wielkie osiągnięcie... Na Sempronie 2GHz temperaturę mam 40stopni w
warunkach podobnych do tych, o których piszesz. VCore 1.65V, wentyl
Pentagram QC-80 1800rpm. Na underclockingu nie sprawdzałem.

> Spróbuję jeszcze poeksperymentować z CPUMSR, który umożliwia zmianę
> dzielnika wykorzystywanego przy wchodzeniu procesora w tryb
> oszczędzania energii (C1 Halt power saving mode).

Spróbuj też S2kCtl, również umożliwia taką manipulację.

--
Andrea      | ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
2*256MB GoodRAM PC3200, Sapphire Radeon 9600 128MB, LG Flatron ez T710PH